Νέο στοιχείο για το ναυάγιο του Τιτανικού

Ο Τιτανικός καθυστέρησε να στείλει σήμα κινδύνου γύρω στα 45 λεπτά μετά την πρόσκρουσή του στο παγόβουνο, σύμφωνα με ένα νέο βιβλίο.Χάθηκε πολύς χρόνος με το να εκτιμήσουν το μέγεθος της ζημιάς από το παγόβουνο, όταν πλοία που βρίσκονταν κοντά στην περιοχή θα μπορούσαν να είχαν σπεύσει σε βοήθεια, σύμφωνα με έρευνα του συγγραφέα Tim Maltin.Στο βιβλίο του, με τίτλο «101 πράγματα που νομίζαμε πως γνωρίζαμε για τον Τιτανικό… αλλά δεν τα γνωρίζαμε», ο Maltin ισχυρίζεται πως ο «πληγωμένος» Τιτανικός δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου για 47 ολόκληρα λεπτά, γιατί οι αξιωματικοί του πλοίου δεν ήθελαν να προκαλέσουν πανικό στους επιβάτες.


Το μεγαλύτερο επιβατικό ατμοκίνητο πλοίο στον κόσμο συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι, τον Απρίλιο του 1912, και βυθίστηκε, παρασύροντας στο θάνατο 1.517 ανθρώπους.«Οι αξιωματικοί του πλοίου ίσως να σκεφτόντουσαν τις δημόσιες σχέσεις και το αν το πλοίο θα βυθιστεί ή όχι και γι’ αυτό μπορεί να υπήρξε η καθυστέρηση στην αποστολή του σήματος κινδύνου,» αναφέρει ο Maltin.Σύμφωνα με τον ίδιο, η διαταγή για να πάνε οι επιβάτες προς τις σωστικές λέμβους δόθηκε την ίδια στιγμή που εξέπεμψε και το σήμα κινδύνου. «Ενδεχομένως να τους πήρε πολύ ώρα να αξιολογήσουν τη ζημιά αλλά μου φαίνεται πιο πιθανό να μην ήθελαν να στείλουν το σήμα.»Είναι υπό συζήτηση το αν θα σωζόταν ο κόσμος αλλά ο Maltin υποστηρίζει πως το Californian, που βρισκόταν σε σχετικά κοντινή απόσταση, θα μπορούσε να είχε φτάσει νωρίτερα στο σημείο εάν το σήμα κινδύνου είχε σταλεί πριν τα μεσάνυχτα, όταν οι χειριστές του ασυρμάτου ήταν ακόμα ξύπνιοι.


Το Californian έλαβε το σήμα μετά τα μεσάνυχτα και περίμενε μέχρι τις 5.30 τα ξημερώματα για να απαντήσει.Ο Maltin αφιέρωσε δύο χρόνια στην έρευνα, πριν να γράψει το βιβλίο, και μελέτησε τα αποτελέσματα των αμερικανικών και βρετανικών ερευνών γύρω από την καταστροφή, ενώ συνεργάστηκε και με κάποιους από τους πλέον ειδικούς σε όλο τον κόσμο στο θέμα του Τιτανικού.

Ο πλοίαρχος Edward Smith, παρόλο που ήταν ο πιο έμπειρος καπετάνιος στον βόρειο Ατλαντικό, είχε μία τάση προς τα ατυχήματα, ενώ δεν είχε εξοικειωθεί με το μέγεθος του πλοίου (50.000 τόνοι).Όταν ο Τιτανικός έλυσε τους κάβους στο λιμάνι του Σαουθάμπτον, για μόλις 60 πόντους δεν προσέκρουσε στο πλοίο New York, καθώς το κανάλι ήταν στενό και δεξιά και αριστερά του ήταν προσδεμένα πλοία. Τα απόνερά του έσυραν το άλλο πλοίο, κόπηκαν οι κάβοι και η πλευρική του πόρτα προσέκρουσε στη θάλασσα.


«Η πρόσκρουση απεφεύχθη για μόλις 60 εκατοστά, κάτι προφανώς προμήνυε την (επερχόμενη) καταστροφή,» όπως αναφέρει ο Maltin.Ο καπετάνιος ήταν εξοικειωμένος με πλοία που είχαν το μισό μέγεθος του Τιτανικού, ενώ είχε ρίξει το Olympic, που ήταν αδερφάκι του Τιτανικού, πάνω στην προβλήτα της Νέας Υόρκης.Ο Τιτανικός ταξίδευε με 22 ναυτικά μίλια την ώρα του ατυχήματος, ενώ την εποχή εκείνη, οι πλοίαρχοι συνήθιζαν να διατηρούν τη φυσιολογική ταχύτητα του πλοίου σε περιοχές με παγόβουνα.Στηριζόμενος σε μία αναφορά επιβάτη, που είχε ακούσει από τον πλοίαρχο, ο Τιτανικός προσπαθούσε να καταρρίψει τον χρόνο που είχε κάνει το Olympic στο παρθενικό του ταξίδι. Προσπαθούσε να καταπλήξει τους πάντες και σίγουρα «τα κατάφερε» εκείνη τη μοιραία νύχτα.


http://news.pathfinder.gr/periscopio/titanic-distress-signal.html

About trupo2

blogger
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s