Το πραγματικό νόημα της ζωής- και της αναπηρίας. Κάτω τα στερεότυπα!


Ποιος, αλήθεια, είμαι ’γώ και που πάω…

Γεια σας και χαρά σας.

Είμαι ο Ιπποκράτης Πολυχρονίου (το μόνο σίγουρο –ή, μήπως, όχι και αυτό;–).

Γεννήθηκα στην Αλεξανδρούπολη από μητέρα γεννημένη στο Σοχούμι της Γεωργίας (τότε Σοβιετικής Ένωσης) που οι γονείς της ήταν Πόντιοι πρόσφυγες, και από πατέρα γεννημένο – μεγαλωμένο στη Σάμο από Σαμιώτισσα μητέρα και πατέρα αγνώστου (για μένα) καταγωγής. Δηλαδή είμαι Έλληνας 100,01% (Όποιος λέει ότι η καταγωγή του είναι μόνο από μία, συγκεκριμένη, τοποθεσία είτε λέει ψέματα είτε αγνοεί μερικές, σημαντικές γι’ αυτή, λεπτομέρειες ή είναι η εξαίρεση). Άλλωστε, όλοι κρύβουμε κι’ έναν (μικρό, μεγάλο, μεσαίο) Οδυσσέα μέσα μας.

Είμαι 54 χρονών 54 χρόνια ανάπηρος χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου (Όχι, δε γεννήθηκα με το αναπηρικό μου αμαξίδιο –όπως εξηγώ στα παιδάκια, που με ρωτούν,–). Έχω «Εγκεφαλική Παράλυση» ή «Σπαστική Τετραπάρεση» ή, τέλος, «Σπαστική Τετραπληγία» (όποια έκφραση κι’ αν διαλέξτε, μέσα είσαστε) που οφείλεται, κυρίως, σε περιγεννητικά αιτία. Η βιβλιογραφία την αναφέρει ως «πάθηση». Εγώ λέω ότι η «πάθηση» εξελίχθηκε σε «κατάσταση». Κι’ αυτό συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις αναπηριών. Αν το καταλάβουμε όλοι αυτό… Είναι ένα βήμα…

Διαμένω στην Αθήνα από το 1963 όπου και πήρα μέχρι και πανεπιστημιακή εκπαίδευση – μόρφωση από το «Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης & Δημόσιας Διοίκησης» της «Σχολής Νομικών, Οικονομικών & Πολιτικών Επιστήμων» του «Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
». Επίσης συμμετείχα στα επιδοτούμενα εκπαιδευτικά προγράμματα «Τηλεκατάρτισης» του «Ο.Α.Ε.Δ.» στο «Κ.Ε.Κ. Α.Μ.Ε.Α. Αθηνών» όπου και εκπαιδεύτηκα στην ειδικότητα «Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων». Έχω διάφορες ιδιότητες. Εκείνη, όμως, που θεωρώ σημαντικότερη είναι του «καταναλωτή» (με τους διάφορους προσδιορισμούς της)

Με χίλιες–δυο εικόνες στο μυαλό…
Πραγματικά: Έχω αρκετές γνώσεις (αυτές που έχω –δεν είμαι ιδιοφυΐα–) που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες και σ’ άλλους ανθρώπους. Εξ’ άλλου: «Η γνώση έχει αξία όταν μεταδίδεται». Όταν τις έχω εδώ μέσα στο κεφάλι μου (εικόνες, γνώσεις, ιδέες, εμπειρίες) και δε χρησιμοποιούνται τι να τις κάνω; Να σκονίζονται; Λένε ότι: «Όταν πεθαίνει ένας άνθρωπος γκρεμίζεται μία βιβλιοθήκη». Γιατί, λοιπόν, να μην έχει διαβαστεί ούτε ένα βιβλίο από τη γκρεμισμένη βιβλιοθήκη;

Οχ! Το παραβάρυνα και θα σας τα ’πρηξα τα … (εξωτερικά) όργανα κατασκευασμένα για την αποθήκευση κι’ επεξεργασία πρώτων υλών προς την παραγωγή του τελικού προϊόντος που είναι κατάλληλο για την αναπαραγωγική διαδικασία…

Έτσι είμαι ’γώ:
· Τη μια μπορεί να σε κάνω να πιαστεί το κεφάλι σου, να αφιχθεί η κοιλιά σου από τη (σοβαρή) ψυχολογική–κοινωνιολογική–κοινωνική–πολιτική ανάλυση–συζήτηση
· Και την άλλη να κρατάς τη κοιλιά σου, να σου φαίνονται πολλά τα είκοσι βήματα που σε χωρίζουν απ’ τα ουρητήρια… Κι’ όλ’ αυτά από τα γέλια…

Είμαι υπέρ της άποψης ότι:
· «Η ζωή είναι (από τη φύση της) πολύ δύσκολη.»
· «Η ζωή είναι πολύ μικρή.»
· «Η ζωή δεν αντέχεται αν τη πάρεις στα πολύ σοβαρά.»
· «Η ζωή σε συνθήκες αναπηρίας είναι πολύ δυσκολότερη.»
Από τις παραπάνω προτάσεις (συμπερασματικά) βγαίνει τι; Ότι:
è «Ανάπηρος χωρίς (ελάχιστη, έστω,) αίσθηση του χιούμορ είναι καταδικασμένος είτε να πεθάνει σύντομα είτε να τρελαθεί.»
Απ’ όλα τα παραπάνω και παίρνοντας υπ’ όψη και την ηλικία της αναπηρίας μου βγαίνει το συμπέρασμα ότι μ’ αρέσει οτιδήποτε έχει σχέση με το χιούμορ! Πραγματικά! Μ’ αρέσει περισσότερο η σάτιρα! Η σάτιρα που σε προβληματίζει που λες «τώρα τι να κάνω: να γελάσω ή να κλάψω;». Πραγματικά! Μ’ αρέσει ο προβληματισμός, οι βαθιές αναλύσεις (αυτές που σε πάνε ένα βήμα παραπέρα)! Δεν λέω, όμως, όχι και σ’ ένα υπερθέαμα (πραγματικό)! Μ’ αρέσουν όλα τα καλά κι’ όμορφα πράγματα στη ζωή! Τι δε μ’ αρέσουν; Οι κακές απομιμήσεις των καλών κι’ ωραίων! Έχω μία αρχή: Καλλίτερα χωρίς αυτό παρά με το κακέκτυπο του.

Ιπποκράτης Πολυχρονίου

About trupo2

blogger
This entry was posted in οχι στα στερεότυπα. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

